top of page
Groep
1+2

Periode 5: Onze Sporen

Ouderbrief
Verantwoord
onze sporen_edited.png
1_edited.png
4_edited.png
8_edited.png
6_edited.png

Burgerschap

Kerndoelen: 34, 37

Aanbodsdoelen

  • openstaan voor gevoelens en emoties van anderen (b)

  • ervaren van overeenkomsten en verschillen in opvattingen en gewoonten van mensen

Introductie

4inclusie en diversiteit.JPG

Inclusie & Diversiteit

Kerndoelen: 34, 37, 38, 47

Aanbodsdoelen

  • openstaan voor gevoelens en emoties van anderen (b)

  • ervaren dat situaties gevoelens oproepen die niet door iedereen hetzelfde beleeft worden (b)

  • ontdekken dat mensen verschillende talen spreken

Introductie

5.cultureel erfgoed.JPG

Cultureel Erfgoed

Kerndoelen: 51, 56

Aanbodsdoelen

  • ontwikkelen van een besef van een 'lang geleden' waarbij tijd eindeloos is met steeds nieuwe gebeurtenissen op een eindeloze tijdlijn

  • bewust worden van 'vroeger' en 'nu' door te kijken naar overeenkomsten en verschillen bij voorwerpen, gebruiken en situaties

  • een eigen invulling geven aan erfgoed door verschillende media als woord, beeld, muziek/geluid en beweging

Introductie

6.natuur en duurzaamheid1.1.JPG

Natuur & Duurzaamheid

Kerndoelen: 39, 47, 48

Aanbodsdoelen

  • bewust worden dat de mens invloed heeft op de natuurlijke omgeving

  • onderzoeken van een positieve bijdrage aan de zorg voor het milieu

  • ontdekken wat zwerfafval is

  • ontdekken wat jij kan bijdrage aan minder zwerfafval

Introductie

8. kunst in ontwikkeling.JPG

Digitale 

Media

Kunst in Ontwikkeling

Binnen de kerndoelen 54 en 55 doorlopen de leerlingen binnen de lessen:

  • het creatieve proces en reflectie door middel van de procesgerichte didactiek

  • kijken naar en praten over beeldend werk

  • Kennismaken met beeldaspecten, materialen en technieken

  • maken van beeldend werk

Aanvullende kerndoelen: .....

Aanbodsdoelen

Introductie

bottom of page